Det bara fortsätter...

Jaha.
Deadlinen avklarad och jag är slut som vanligt.
Ni vet såsom man blir efter att ha jobbat riktigt intensivt i sin bubbla ett bra tag?

Tänkte mest bara ge ett livtecken och... Ja.
Konstaterar att det är nu inget emellan snacket och att få det verkligt.
Jag har hållt min tidsplan. Efter jul, nyår och viktig deadline har jag sagt hela tiden.
Det var 4 månader sen. Har jag verkligen gått och haft det såhär i 4 månader?
Vetat om vad som väntar men hållt det inne förutom till de närmaste.
(räknar då inte maken bland de närmsta längre.)
Inte konstigt att jag har huvudvärk stup i kvarten och har problem med att äta pga krånglande mage.

Och det bara fortsätter liksom.

Jag hade en viktig presentation idag som sagt.
Det har jag både sagt och han borde märkt, jag lever bara framför datorn och har inte pratat om annat.

Ca 1 timme fån att jag åkt hemifrån (maken hade hand om lämning på dagis) får jag ett meddelande som lyder ungefär att
"Jag orkar inte mer, det är världskrig här hemma.
Kom inte med tips eller lösning, jag är inte mottaglig för sånt"


Jaha. Jag kan förstå att han ville skriva av sig, men nästan i början av presentationen?
Och sen ösa ur det på mig? Min fokus flyttades kan man säga.

När jag väl kom hem var stämningen tryckt. Jag bara väntade att han skulle fråga hur det hade gått för mig... Fick en förklaring av honom att han var trött imorse och sen babblade han på om sin dag.

Behöver jag säga att han har fortfarande inte frågat om hur det gick för mig?
På ren tji-pin ska jag testa och se hur långt det går innan han frågar något om det.

Kommentarer
Postat av: jonna

Då frågar jag istället: Hur gick det för dig? ;) Fixade du det trots flyttat fokus? (Klart du gjorde, eller hur!) Och fyra månader?! Att du orkat... Fast absolut, det förklara ju huvudvärk osv. Håller tummarna för dig!



PS. Min fd man glömde också en gång. Jag skulle också se hur långt tid det tog... Det gick en hel dag innan han fick påminnelse av sin syster och kom på det. Det var min födelsedag han glömde.

2010-01-15 @ 11:00:15
URL: http://attlevaarmeranattoverleva.blogg.se/
Postat av: Fruns Hemligheter

Jodå, jag fixade det förhoppningsvis. Det får vi se om någon vecka när beslut har kommit. Jag säger också att jag orkat, men det har gått sjukt snabbt, särskilt när man har mycket att göra.



Att glömma en födelsedag har maken aldrig gjort, men däremot presenter har han varit dålig på... (kan du läsa om nedan om du inte redan läst...) Men att glömma födelsedagar är inget som står högt på listan!

2010-01-15 @ 15:19:39
Postat av: Camilla Philip

Verkar som han har mest fokus på sig själv. Därav inte frågar dig om hur det gått. Skönt att det verkade gått bra för dig i alla fall...

2010-01-15 @ 18:50:58
URL: http://www.lockar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0