Nytt år - ny ångest?

Imorgon blir det då stor fest med vännerna och de vi inte känner.
Känns som om att denna festen inte kunde komma mer olägligt än nu. Hade det inte varit för att jag (varfär - ack varför?) är en av de som anordnar festen så hade jag inte gått. Faktiskt.

Och dessvärre har jag berättat för barnvakten och mina vänninor att jag helst hade velat stanna hemma, så det känns dumt att hitta på någon anledning nu, typ magsjuka eller något annat gräsligt. Men de säger att det löser sig, att vi kommer ha såååå kul!

Klämma in sig i en för liten klänning, smutta på dricka som inte ens är gott, konversera med folk man inte tycker om eller annars umgås med, bli trött och inte kunna gå hem och sova innan klockan är tolv...

Vet ni vad jag hade velat göra?

Vara hemma själv, bara jag, äta någon god take-away, lyssna på någon meningsfull radio-talare, måla eller rita lite för att sen bege mig ut på landet med bra utsikt över staden och titta på fyrverkerierna och sen bege mig hemåt när det blivit lugnt. Och bara sova. Sen börja det nya året med att må bra, vara utvilad och fräsch.

Men det blir att stressa ihjäl sig för folk jag knappt känner och låtsas som att allt är fint, utan att det är det. Ingen har ju en aning.

Vid tolvslaget kommer det definitivt finns en falsk ton och ångest i min önskning om 'Ett Gott Nytt År!'

(Men till Er, vänliga själar därute önskar jag en varm och härlig afton, låt den bli precis såsom Du vill ha den!)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

En sådan nyår skulle jag också vilja ha. Jag och dottern skulle mysa och bara vara...

Men, precis som alla andra dagar, så har har även nyårsafton krav med sig.

Önskar dig all lycka på det nya året!

2009-12-31 @ 11:08:09
Postat av: Fruns Hemligheter

Visst låter det härligt!



Idag känns det lite bättre, kanske för att jag inte har försökt att klämma i mig i klänningen ännu, men väninnorna vet nu om delar av grejen och lovade att titta till mig lite extra, så jag har något annat att tänka på hela tiden.



Gott Nytt År!

2009-12-31 @ 13:52:37
URL: http://frunshemligheter.blogg.se/
Postat av: Ensam duktig flicka

Hur gick det? Hade du roligt? Själv hade jag lite ågren inför nyårsfirandet, och min vän var inte heller så pigg på att gå. Jag var på en fest där jag kände en person väldigt väl, en person lite, och några hade jag träffat 1-2ggr innan. Men jag hade jättekul, just för att dessa människor inte känner mitt "gamla" jag. Och på något sätt hjälper det mig att forma mitt nya. Nu är vi ju på olika ställen i livet, så våra behov är annorlunda. Hoppas du uppdaterar bloggen med din upplevelse, och vill du läsa om mina nyårstankar är du välkommen till min blogg. kram

2010-01-03 @ 00:30:15
URL: http://ensamduktigflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0