När man får det bekräftat

Maken var ute igår med en förening och kom hem först vid de senare timmarna. Kom hem, slamrade i köket för att få något att äta, försökte vara tyst då barnets rum ligger vägg-i-vägg med köket men han misslyckades. Somnade på soffan och saglade ner det ljusa soff-tyget.

Per automatik gick hans alarm på mobilen igång imorse, han har druckit så mycket att han inte hörde det så jag gick in för att stänga av det.

När jag ändå hade fri tillgång till mobilen kollade jag igenom den. Upptäcker att han har haft kontakt med en kvinnlig kollega till honom under kvällen och natten, även vissa sms blev skickade. Någon han inte känt särskilt länge.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om han, kanske inte har en affär vid sidan om, men stöter friskt på henne. Han är sån. Det var bla det jag föll för. Att han kan charma och flörta något otroligt.

Och han har varit otrogen i ett tidigare förhållande, och det vet jag genom att det var mig han var otrogen med... Bland det första jag sa till honom var att om han skulle vara otrogen mot mig, så drar jag direkt, utan tvekan. Och han fattade det. Men tydligen inte ordentligt.

När jag skriver så börjar jag undra varför jag blev tillsammans med honom?

Om inte annat: Nu vet jag om att jag har gjort rätt beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0