Klipp ur vardagen

En vanlig situation här hemma, konversationer om ingenting i stort sett.

Maken har införskaffat nya kaffe-muggar.

H: Smakade dom bra att dricka ur?
J: Jodå, det gjorde dom, härliga att hålla i! Dom var lite tunna så kaffet kallnar snabbt i dom, men det gör ingenting!
H surt: Vadådå? Du dricker ju alltid ditt kaffe så jävla långsamt så det kvittar hur tjocka dom hade varit så hade det kallnat ändå!
J: Det var inte så jag menade, jag tycker om dom, men du frågade ju...
H snäsigt: Du får lära dig att dricka det snabbare, ett rent slöseri att ge dig kaffe. Eller så får du skita i det!

Vad hände där?
Missade jag något i konversationen som fick honom att bli sur och ge mig kritik istället?
Eller är det jag som är martyr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0